Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2013 21:05 - Морето ни чака
Автор: megg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 14642 Коментари: 34 Гласове:
31

Последна промяна: 16.07.2013 21:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

                            Приказка от раклата

     В стаята нахлу мирис на дъжд. Някой тихичко потропа на прозореца. Отвън, на перваза, седеше най – пухкавото облаче. Бухнало като козуначе, а от най – горното му ръбче се отвори джобче, едно копче рече „ Щрак”. От джобчето се показа  красива птица. Имаше най – прекрасната дреха – върху светлина цъфтяха чудни цветове.      - Това е моят приятел, Облачето. – каза птицата. -  То живееше горе, на най – синята полянка, която можеш да си представиш. Но беше срамежливо и другите почти не го забелязваха.  Забавляваха се шумно и весело, понякога мятаха огнени копия, друг път маршируваха бодро или просто се излежаваха.  Облачето беше самотно. Една вечер не издържа и заплака. Сълзите се стичаха по страните му, усещаше, че олеква все повече и повече. Изплаши се, събра белите си дрешки на вързопче и скочи.      - Скочи ли? – Не можеше да е истина – аз и една нереална птица си говорим от двете страни на прозореца. Сигурно съм в сън. Сънувала съм, че съм будна!      - Хич не си сънувала и ей сега ще ти доразкажа историята на нашето приключение. Скочи Облачето и падна върху едно красиво цвете, цветето от другата страна на раклата, а аз спях върху нея. От цял век и повече никой не ме беше будил.      И полетях с него. Видяхме какво ли не – големи и малки градове, селца, пътища ... и едни странни птици от метал се носеха по небето.  Облачето мечтаеше за морето. Беше слушало за него, тайничко беше слушало, че нали каквото си беше срамежливичко ... Веднъж чуло, че морето е синьо като полянката им, друг път – че е зелено, виолетово, сиво, дори – черно. Облачето обичаше морето, разправяше, че е мокро като тъгата му.      Един ден прелетяхме над вирче. Облачето се засили и скочи в него. Цопна цялото, пляскаше, възторгът му ме опръска. Беше хубаво. -    Здравей, Моренце! – викаше задъхано.
-    Не съм Морето, аз съм само едно вирче.
     Облачето не знаеше какво да каже, нали си  беше срамежливичко. После махна с ръка за довиждане и нетърпеливо ме подкани да тръгваме.  След няколко дни под нас блесна синята лента на горски поток. Облачето събра краищата на ризката си и полетя надолу.  Още докато падаше, се разсипа на сияйни капчици радост. -    Здравей, Моренце!
-    Не съм Морето. Аз съм само един планински поток.
Облачето се издължи, изтъня като тревица, отпусна крайчетата на устните си. А – ха, да заплаче! Дръпнах го за бялата ризка.  И пак полетяхме. Когато се изморявах ( Все пак не бях излизала от стената на раклата над сто години! ), то ме гушваше в джобчето на ризката си. Понякога спяхме в короните на дърветата или върху покривите.      Един ден се събудих от викове:
-    Ставай, ставай! Пристигнахме!
     Запремята се презглава, все по – надолу и по – надолу. И докато извикам, че под нас е река, то вече беше в нея. Добре, че бях отгоре, та хвръкнах сред виковете му: -    Здравей, здравей Моренце!      Реката беше мъдра, спокойно изчака възторгът му да поотшуми, а после се представи.  Каза, че морето е съвсем близо и че ще го заведе до него.  Облачето притихна върху водата. Летях над реката, а понякога си почивах в джобчето му.      И ... и един ден морето блесна под нас.  Слънцето – огромно и огнено – подаваше сънено лице над юрганчето от вълни.  Жаравата му се разсипваше върху безкрая. Облачето стоеше стъписано. Никой не му беше казвал, че морето е мека завивка от червено и оранжево. И тогава чухме:      - Здравей, Облаче! Дълго те чаках ...      Облачето  заподскача.  Наду се като балонче, разстла се в тъъъничък воал, видя пясъчен замък и тутакси се шмугна в него, излезе и заподскача:      - Здравей, Моренце! Здравееей! Гмурна се,  направи звездичка, после медузка – бялото му задниче се показа за миг отгоре. Разтърси глава, потопи устни във водата. „ Бъррр!” Балончета изскачаха на повърхността и се пълнеха с шареното на слънцето. Вълните го гъделичкаха с мигли от обич ... После излезе да ме изпрати. Нали го видя? Само мокрите му крачета ... в мен ...
     Облачето наистина си беше отишло. В уханието на дъжда птицата запя:

                           Вали неочаквано,
                           вали изведнъж,
                           вали като истина
                           вали – ах, този дъжд!

                           По миглите тича,
                           босоног и солен,
                           дъждът – светло обичан -
                           бяло Облаче в мен ...

-    Морето ни чака ...
-    Какво? – птицата обърна натъжени очи към мен.
-    Поуката, това е поуката - Морето ни чака.
-    Даа, Морето винаги ни чака ...
Чу се пърхане на криле, леко като притихване на вълна.
Върху раклата блестяха светли капки.



image



Гласувай:
33



Следващ постинг
Предишен постинг

1. valeska - Обичам да чета приказки, благодаря ...
16.07.2013 21:47
Обичам да чета приказки, благодаря ти, Мег!:)
цитирай
2. injir - Чудна приказка!
16.07.2013 21:50
Чудна приказка!
цитирай
3. mt46 - Поздрав, Мег!
16.07.2013 23:11
Морето очаква хора, птици...
цитирай
4. tota - Мила, Мег!
16.07.2013 23:36
Харесвам уменията ти да разказваш. Прочетох, но повече би ми допаднало да те чуя как разказваш. Завладяващо чрез думите - послания за светът около нас...Светът - хармония... Като приказка от раклата.

Поздрави за чудната приказка!
цитирай
5. megg - Добро утро, Валеска! :)
17.07.2013 08:06
Приказките - и аз ги обичам, с тях всичко е по - хубаво.
цитирай
6. megg - Радвам се, че ти хареса, Инжир!
17.07.2013 08:07
Лек и светъл ден! :)
цитирай
7. megg - Очаква, радва им се
17.07.2013 08:10
и събира топлина за дългите зимни дни.
Честит и светъл празничен ден, Марине! :)
цитирай
8. megg - Здравей, мила Ати!
17.07.2013 08:18
Тази приказка е " горска", с обич към морето. Роди се на Балкана, когато едно облаче беше слязло почти до прозореца, а птицата от раклата ( Тя е на моя приятелка, която я е реставрирала ) сякаш се пробуди ...
Благодаря ти за топлите думи, Ати!
Приятен ден, с много светли изживявания! :)
цитирай
9. stela50 - Чудесна приказка, Мег ... събуди спомен
17.07.2013 08:58
скъп и незабравим за мен ...
Много топлина и обич има в разказа ти,
планината, морето, свят на мир и хармония,
винаги ни очаква ... Благодаря ти ...
Хубав ден !
цитирай
10. martiniki - ех, че хубаво!:)
17.07.2013 09:09
и аз съм едно такова облаче, само да не се изваля докато пристигна до морето;))

Трогна ме приказката ти, Мег!
цитирай
11. megg - Светлите скъпи спомени -
17.07.2013 09:34
пазим си ги с топла обич, скътани в онова кътче на сърцето, където сме ние ... Радвам се, че приказката те е върнала към вълшебни мигове!
Аз ти благодаря за хубавите думи, мила Таня!
Приятен ден! :)
цитирай
12. megg - Хей, Марти, здравей!
17.07.2013 09:39
И като стигнеш до моренцето, да не забравиш да направиш балончета във водата и да уловиш всичкото им пъстричко! :))
Радостен ден, Марти, и благодаря!
цитирай
13. makont - Тъгата е мокра, но и морето е мокро, а облачето е щастливо!
17.07.2013 10:47
Накара ме да се усмихна, представих си го, щастливото облаче, как цопка с крачета в морето... Мег, благодаря за приятната емоция!
цитирай
14. megg - Радвам се, че ти е било приятно, Мая!
17.07.2013 13:29
Цопка Облачето и мидички събира в джобчето на бялата си ризка. И усмивки!
Една голяяяма за теб! :)
цитирай
15. vostroto - Истинска приказка, с истинска р...
17.07.2013 16:35
Истинска приказка, с истинска ракла, почувствах се като дете:) Беше ми много приятно, Мег!
Благодаря ти!
цитирай
16. megg - Привет, Вострото!
17.07.2013 17:23
Амиии хлапето в мен намери ключето от раклата ... :)
Приятно ми е, че попътува с Облачето и с птицата!
цитирай
17. monaliza121 - Здравей, Мег!:)
18.07.2013 12:04
Единствено на морето вярвам, когато ми каже, че е винаги тук до мен.:)
Хубаво лято!:)
цитирай
18. megg - Любов от пръв поглед ми е то! :)
18.07.2013 13:53
Та - до ден днешен, как да не му вярвам! :)
Нека и твоето лято е много хубаво, Монализа! :)
цитирай
19. priqtel12 - Красива
18.07.2013 14:40
е твоята приказка.....
цитирай
20. megg - Морето е красиво
18.07.2013 16:19
и мечтите, и приятелството ...
Благодаря за милите думи, Ива! :)
цитирай
21. scarlety - :)
19.07.2013 11:06
Сладка приказка, Меги- за малки и големи! Фантазия и красота има при теб- знаем си!
Поздрави и хубаво лято с гъделичкащи вълни! :)
цитирай
22. megg - О, Ади! :)
19.07.2013 11:50
Ей сега минах край морето и вълните така кротичко, едва - едва докосваха пясъка - тихичко гъделичкане ... Обещах им - утре, нали е събота ...
Много ми е приятно, когато се отбиваш! Радвам се, че приказката ти е харесала!
Хубаво лято, Ади! :)
цитирай
23. mitkaloto - Хубава приказка!Преди дни се въ...
19.07.2013 17:11
Хубава приказка!Преди дни се върнах от там и след прочита ми идва да тръгна за морето!!Поздрави!
цитирай
24. megg - Срещи с дъх на лято
19.07.2013 18:38
Винаги е хубаво да се върнеш при морето. :)
Радвам се, че ти допадна приказката!
Поздрав и от мен!
цитирай
25. monna - Морето винаги чака - хубаво си го написала, Меги!
27.07.2013 22:59
Аз, изглежда не мога да гласувам, правя опити, но не се получава на момента, може би, след това?!
Хубава, прохладна вечер!*

цитирай
26. megg - Добра вечер, Мони!
27.07.2013 23:06
И е прохладна. :)
Радвам се, че прочете!
Приятна, свежа и хубава неделя!*
цитирай
27. ishchel - Чудна приказка, Мег
28.07.2013 19:31
с много обич, нежност и красота....и морето ни чака:)...
Благодаря ти!
цитирай
28. megg - Обичам морето, Ани. :)
28.07.2013 20:02
Обичам мекотата на вълните му, обичам да чувам как шепне, обичам светлината, която се разсипва на хоризонта и озарява целия ми свят, обичам усещането, че ме чака ...
Благодаря ти за топлия прочит!
цитирай
29. ivana59 - Чака ни, Мег...
12.08.2013 16:51
Здравей, приказна разказвачке!
цитирай
30. megg - Привет, привет! :)
12.08.2013 20:56
Радвам се, че се отби, Ивана!
Поздрав от мен и морето! :)
цитирай
31. sestra - Това е най-хубавият извод на приказка, Мег!
14.08.2013 18:04
Ние, хората от водата, може да сме много, може да сме малко, но трябва честичко да си я повтаряме твоята хубава приказка...
цитирай
32. megg - Добра вечер, Сестричке!
14.08.2013 20:20
Хубаво е да се завръщаме, морето е приключение. И обич, синя магия, безкрай; морето е толкова много, понякога - всичко ...
Радвам се, че поспря!
Поздрав! :)
цитирай
33. vilish - Морето ...
05.09.2013 14:20
слънце, усмивки... безбрежност, лек бриз и .... малко тъга...
И една вълшебница, разказваща приказки! :)
Топъл поздрав, megg !
цитирай
34. megg - Даа, и малко тъга ...
05.09.2013 16:13
Особено през септември, когато лятото си тръгва, босите му крачета оставят стъпки в спомени, гонят се жълти листа по плажа, а морето все по - често сънува шарената глъчка ...
Благодаря ти за топлината - в слово и поздрав!
Радвам се, че си тук, Vilish! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: megg
Категория: Забавление
Прочетен: 924474
Постинги: 63
Коментари: 2340
Гласове: 15855
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930