Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.06.2014 12:27 - Здравей, Море!
Автор: megg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13109 Коментари: 40 Гласове:
38

Последна промяна: 15.06.2014 12:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


image

       Здравей в следите на много лета, в стъпките на зимни бури. Някъде в мен, в най – тайната стаичка притихват гневни вълни – побелели от ярост.... не е гняв, болка е. И самота – онази зимната, студената.
    Пристъпвам. Плаж, втори, трети... Вълнолом след вълнолом, по залетите с бетон пътеки са накацали автомобили. Неделя.
      И ето ме тук. Ето те тук, безкрай. Някак извън времето. Побрал времето. Самото ти, Море, време. Картина като детска рисунка. Някъде там – чертичка, където различното синьо е едно. Хоризонт. Мечта. Мами... Точица белота се ражда в далечното. Протяга се – вълна е, длан е. Все по – близо и по – близо. Толкова е тихо. Тук, на „моя” камък, винаги можеш да намериш това, което не си изгубил. На ръба на Някога и Сега.
      Сянка на рибка пробягва в мен, приплъзва се светлина. Вълната е съвсем близо. Здравей, Моренце! Топла е дланта ти. Едно по едно разтваря пръстчетата си вълната. Бялата. Връща към началото. Ето го там хлапето, подскача с най – усмихнатите мидички в юмруче. Тук е. Не съм го изгубила. Тук съм. Присядам. Детето строи замък. Все по – голям и по – голям. С кули от пясък. Вечен в мига. Като теб, Моренце!
     После момиченцето се затичва и – право във водата. „Недей, студено е, недееей!” Пръски възторг хвърчат чак до тавана на спомена, облаци хукват в безреда. Кипиш, син мой безкрай, и как се побра в тази искряща усмивка?!...  После всичко се смалява, смалява... Разсипва се като пясъчен замък. Времето си го иска обратно. Заиграва светлина. Много светлини. Валят. Блещукат светулки по безкрая на изумруденото. Красиво е.
      Лекичко придърпвам едното синьо, после – другото. Тук съм, загърната в шала от зазоряване. Тук съм, на прага на лятото.
      Здравей, Море!





Тагове:   бряг,   Вчера,   Утро,


Гласувай:
38



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vilish - "... На прага на лятото, загърната в шала от зазоряване ..."
15.06.2014 13:08
Здравей, Мegg !
Спомен или реалност ... безкрайното синьо, топлата солена целувка на всяка вълна, усещането за безвремие ...

Пробудиха се в мен!
Благодаря ти!
Прекрасно лято ти желая, от сърце, мила! :-)
цитирай
2. makont - Намерила мечтите си в спомен,
15.06.2014 14:21
красива импресия Мег. Сърцето ми спря в това море, вълна, длан... Почувствах и съпреживях. Синьо и спокойно да ти е лятото, слънчево и пълно с положителни емоции.
цитирай
3. benitta - А аз се загръщам в нежния шал на думите ти :)
15.06.2014 16:39
Да, как времето всичко си иска обратно, нали?!... Но ние пак ще строим замъци, пак ще вдигаме кули, защото не се отказваме от спомена, нито от мечтите. Те са вечни, както морето :)
Мег, потапям се в думите ти, галят сетивата, разплискваш ги така умело!
Пиши, феичке на буквите ;-)
цитирай
4. megg - Здравей, Вили!
15.06.2014 17:21
Даа, там, на брега, имаш усещането за едно - море, небе, безкрай, песъчинки, ти - песъчинката... И светът спира в един миг. Сегашният!
И аз ти благодаря, нека и твоето лято е едно безкрайно синьо, огряно! :)
цитирай
5. megg - Радвам се, че поседя с мен
15.06.2014 17:27
на брега, Мая! Морето помни приказките на много сърца. И ги пази грижливо; не знам как успява, знам само с колко нежност вълните ги разказват...
Нека е хубаво, искрящо и с приказни пътешествия и твоето лято! :)
цитирай
6. megg - И мечтите, и спомените...
15.06.2014 17:41
държат ни будни. Будни в сънищата ни. И да, Бени, ще строим отново, иначе няма да сме ние.
Благодаря ти, че поспря, зарадва ме.
Поздрав - и от мен, и от синия безкрай! :)
цитирай
7. valeska - Привет, Мег!:)
15.06.2014 19:35
Морето може да е весело или тъжно, да е хубав спомен за прекрасно изживяване, може да е любов или вдъхновение…винаги обичано!
цитирай
8. megg - Привет, Валеска! :)
15.06.2014 20:47
Морето - "весело или тъжно, ...хубав спомен...", то е всичко това, като любовта е, каквото и да кажем за него, все е вярно. Може би защото е безкрай, пред него се чувствам и мъничка, и голяма; избледняват тревоги, изглеждат такива едни... незначителни или поне на фона на неговата необятност. Иска ти се да полетиш, да тичаш по вълните, да се смириш...
Хубава вечер, Валеска, радвам се, че беше тук!
цитирай
9. flymore - Здравей, Мег!:)
15.06.2014 22:13
Морето е любов! Събрало толкова много сълзи, дало впъти повече обич...
Да те вдъхновява!
Поздрави за талантливо написаната импресия, миличка!
Успешна седмица и хубава нощ!<3:))
цитирай
10. megg - Добро утро, Flymore! :)
16.06.2014 08:07
Усмихнато утро. Добра да е седмицата - с добри хора и с едно море в сърцето всичко е по - ведро ( Така си мисля и вярвам, че е така. ).
Зарадваха ме приятелските ти думи, благодаря ти! <3
цитирай
11. paciencia - Привет, Мег!
16.06.2014 13:13
Чудесна си, думите ти са вълшебство!
А една от твоите вълнички достигна до мен, нежно погали сърцето ми с пръстчетата си, върна спомените и ме примами натам, към вълшебното синьо на хоризонта-мечта.
Слънчево лято, Мег!
цитирай
12. megg - Поздрав приятелски, Вася! :)
16.06.2014 14:13
И - с дъх на моренце! Радвам се, че една от вълничките спря до теб, че я послуша как шепне, благодаря ти!
Нека и твоето лято е слънчево, с много хубости!
цитирай
13. tota - Мила Мег,
16.06.2014 21:24
с толкова много любов си нарисувала морето, онова нашето море със преливащото се синьо в него. Докосват думите ти, събрали в себе си и радост и възхита от новата среща с него."Кипиш, син мой безкрай, и как се побра в тази искряща усмивка?!... После всичко се смалява, смалява... Разсипва се като пясъчен замък. Времето си го иска обратно. Заиграва светлина. Много светлини. Валят. Блещукат светулки по безкрая на изумруденото. Красиво е."
Бях там на брега, заедно с теб на прага на лятото. Здравей, Море!
Слънчево и усмихнато лято, Мег!!
цитирай
14. megg - Добър вечер, мила Ати!
16.06.2014 21:47
Толкова се радвам, че си усетила любовта ми към безкрайното синьо; с обич писах за него, записах всичко, което усетих, почувствах, докато вървях край него, до него, оставяйки зад гърба си плажове, глъчка. Наистина го обичам, още от първата ни среща!
Много ми е мило, че поседя с мен на брега, Ати!
Ведро и синьо, синьо лято! :)
цитирай
15. megg - Здравей, Вострото! :)
16.06.2014 22:22
Поздрави от безкрайната непостижимост с име Море - докосната в миг, за миг; от светлината в дланите й и от мен! :)
Благодаря ти!
цитирай
16. iliada3 - Поздрави и от мен,megg!:)
16.06.2014 22:26
Хубаво е да се посрещне новото лято с нещо така добро като това писание!Написано е с много нежност!Поздравления!
цитирай
17. megg - Здравей, Или! :)
16.06.2014 22:46
О, ако беше видяла морето в този миг, щеше да нарисуваш душата му - светлинносиня; море, което не оглежда синевата на небето, а самото то - синева, светлина, някак смирено и с обещание за много приказки, които ще разказва.
Благодаря ти!
цитирай
18. iliada3 - То винаги е различно,но непременно някой ден ще го нарисувам,megg!:)
17.06.2014 07:50
megg написа:
О, ако беше видяла морето в този миг, щеше да нарисуваш душата му - светлинносиня; море, което не оглежда синевата на небето, а самото то - синева, светлина, някак смирено и с обещание за много приказки, които ще разказва.
Благодаря ти!

цитирай
19. megg - Добро утро, Или!
17.06.2014 08:59
Няколко чудни картини ще станат, нали знаеш, че то не "позира" търпеливо?! :)
Наистина е различно всеки път, а и ние - с него; понякога го обичаме във виолетовата му въздишка привечер, друг път - сърдито, когато избухва в светлина...
Хубав ден ти желая, вдъхновен! :)
цитирай
20. donchevav - На прага на лятото, със светла сянка ...
17.06.2014 12:41
На прага на лятото, със светла сянка на рибка в душата, с вълна, разтворила пръсти в краката ти, наметната оттук и оттук с едното и с другото синьо - мила Megg, ти носиш в сърцето си чистотата на детството и невинността на първото влюбване! Бъди щастлива, нежна романтичке с влюбена душа!
цитирай
21. megg - Добре дошла, Вени! :)
17.06.2014 12:55
Много ти се зарадвах, че имам нов гост и приятел; на топлите думи; на слънчевата душа!
Хубаво лято, с много романтика, светли изгреви и ухания на плодове - красиви и добри!
цитирай
22. distrelets - Невеpоятно си описала изживяването си
17.06.2014 16:32
с толкова любов и фина чувствителност... Седнах и аз на "твоя" камък!
"Тук, на „моя” камък, винаги можеш да намериш това, което не си изгубил. На ръба на Някога и Сега."
цитирай
23. precoria - Потънах в един огън от думи, като ...
17.06.2014 17:39
Потънах в един огън от думи ,като Божествен глас ме водеше навътре и навътре...Проникването в него не потъмни погледа ми,отдадох се на въздушната си същност и потънах в етерното си тяло...Мег,аз бях на море...,на твоето...
Благодаря ти!Поздрави на голямото Синьо!
цитирай
24. katan - Здравей, МОРЕ!
17.06.2014 17:44
Здравей, Мег, здравей, загърнато в шал момиче!
Толкова синьо има в морето, а ти така красиво ни го предстяш, че няма как да не усетя и морския бриз и и синьото синьо, което залива, залива ...
Представих си една картина на Филипо Пализи - момиче, замечтано гледа морето от една скала.
Морето - синева, слънце и тайни.
Море - като детска картина красиво!
Поздрави и прегръдки, Мег!
цитирай
25. megg - О, на" моя"камък
17.06.2014 19:25
има място за приятели! :) Благодаря ти за разбирането, за усещането и че погледахме заедно към безкрая! Радвам се на новите гости и приятели!
Добре дошла, Диана!
цитирай
26. megg - Здравей, Петя! :)
17.06.2014 19:29
Без глъчката край себе си усещаме колко друго е морето и как е близо до нас - и в тъгата, и в сънищата си; и въздишките му, и разпиляният по вълните възторг... може би защото и ние сме сини - поне мъничко, капчици безкрай...
Поздрав от нас!
цитирай
27. megg - Синьото синьо
17.06.2014 19:34
Как само загръща, обгръща, милва, спасява, окриля... и аз така го усетих, Кате. И тайните - така грижливо ги пази, може би само по пълнолуние светлата пътечка ги нашепва...
Прегръдки, Кате мила, с поздрави! :)
цитирай
28. sande - На прага на лятото: Здравей море!
18.06.2014 10:49
С удоволствие прочетох поетичните ти редове за морето, което е пред нас, пред очите ни и в спомена, което шуми в сънищата ни и което ни напомня за далечни земи, за приказни острови, за които знаем че съществуват ,пътуваме на сън, но никога няма да видим.

Поздрави, Мег! Приказно лято ти пожелавам!
цитирай
29. megg - Лятото!
18.06.2014 13:50
Още мъничко - и е тук, усеща се диханието му, и липите цъфнаха, дано и дъждовете се укротят...
Благодаря ти за коментара, Санде, за хубавите думи! Даа, повечето от незнайните земи може и да не видим, но нали умеем ( Или поне се опитваме. ) да чуваме гласа на вълните, на горите, на живинките, не забравили, че всичко и всички сме едно.
Нека и твоето лято е приказка, Санде! Поздрав! :)
цитирай
30. iliada3 - Невероятна си ,megg:)
18.06.2014 19:17
megg написа:
Няколко чудни картини ще станат, нали знаеш, че то не "позира" търпеливо?! :)
Наистина е различно всеки път, а и ние - с него; понякога го обичаме във виолетовата му въздишка привечер, друг път - сърдито, когато избухва в светлина...
Ти явно добре разбираш търсенията на художниците.Благодаря ти за чудесния отговор на коментара ми!

Хубав ден ти желая, вдъхновен! :)

цитирай
31. megg - Ех, и ти, Или!
18.06.2014 20:01
Сега да не взема да се разважнея! :)
Просто пиша каквото ( и както ) усещам. Нямам претенции да разбирам и да съм натрупала знания за изобразителното изкуство, но знам кога една картина ме докосва, кога задържа погледа и душата ми за дълго. А ти не спирай да рисуваш, много обичам тъжните ти пейзажи, като че ли виждам самотата, чувам тишината...
Ох, пак написах дълъг - предълъг коментар. :)
Красива вечер ти желая!
цитирай
32. metlichina - бях с теб...
18.06.2014 23:28
там на прага на лятото.. толкова е хубаво и истинско,
да докоснеш с очи морето... а то да те погали
със синята си мекота... поздравления
за красивия текст..
цитирай
33. martiniki - Красиво е.
19.06.2014 08:22
Здравей, Море! Здравей, Мegi!
цитирай
34. megg - Хубаво ми е, Нежно цвете,
19.06.2014 11:37
че поседя с мен на прага на лятото, на морето, на очакванията!
Поздрав и благодаря за усещането! :)
цитирай
35. megg - Веднъж
19.06.2014 11:40
беше нарекла морето дом, Марти. Обич ми е и на мен, макар че не съм родена край него. Морето - винаги е красиво, но ти го знаеш много добре. :)
Здравей, Морско момиче!
цитирай
36. iliada3 - Обичам да чета коментарите ти -в тях има добронамереност и топлина!:)
21.06.2014 11:57
megg написа:
Сега да не взема да се разважнея! :)
Просто пиша каквото ( и както ) усещам. Нямам претенции да разбирам и да съм натрупала знания за изобразителното изкуство, но знам кога една картина ме докосва, кога задържа погледа и душата ми за дълго. А ти не спирай да рисуваш, много обичам тъжните ти пейзажи, като че ли виждам самотата, чувам тишината...
Ох, пак написах дълъг - предълъг коментар. :)
Красива вечер ти желая!

цитирай
37. megg - Усмивки, Или!
21.06.2014 13:41
И - поздрави с дъх на лято! Май вече дойде или ще дойде съвсем скоро днес, виждам, че дъждът спря, показа се срамежливо слънчице... Ако се забави обаче, ще дойда да си взема стрък лято от твоите огрени макове! :)
цитирай
38. monaliza121 - Прекрачихме прага на мятото, Мег:)
27.06.2014 00:18
Здравей, мое синьо спокойствие!:)
Привет, Мег! Усещане за море...
цитирай
39. megg - Здравей, Монализа! :)
27.06.2014 08:21
Отвъд прага на лятото с надежди за син безкрай, радост, вечери с романтика и мирни дни...
Поздрав, Монализа, с пожелания за хубаво море, безоблачно! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: megg
Категория: Забавление
Прочетен: 915685
Постинги: 63
Коментари: 2340
Гласове: 15855
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031